Prošlo je gotovo osam godina od kada je dionica državne ceste D 62 od Šestanovca do Lovrinčevića u dužini od osamnaest kilometara ušla u famozni program Betterment ll, odnosno tobožnji plan Hrvatskih cesta o rekonstrukciji te važne zabiokovske žile kucavice, izgrađene još za vrijeme Napoleona. No, od tada do danas nije doživjela ozbiljniju rekonstrukciju.
Ili pak da. Zagvoški narodni heroj Ivan Gaće pobrinuo se da se cesta asfaltira, što je slikovito opisala sada već pokojna glumica Nela Eržišnikkada su je na tadašnjoj Televiziji Zagreb pitali što je najtanje na svijetu, na što je ona ka iz topa rekla: Pa Gaćin asfalt. I od toga Gaćina asfalta nitko ništa ozbiljnije nije poradio na tome da se ova prometnica konačno uredi kako i zaslužuje.
Naime, u posljednje vrijeme svjedoci smo brojnih sastanaka, uglavnom političara, manje stručnih ekipa iz područja cestovne infrastrukture, o osnivanju nekakvih stožera za rekonstrukciju cesta, izgradnju tunela, aerodroma i čega još sve ne. Usporedo s time, dok se u stranačkim interesnim skupinama problematizira o toj temi, puna su usta izjava o zaslugama političara, o izgledima za ostvarenje tako važnih projekata, ali ispada ipak da je sve u rukama državne vlasti. Od njih ili od njihove volje i sklonosti, navodno, ovisi hoće li se takvi projekti pokrenuti.
I dok tako jedni sastanče, a drugi obećavaju, prilike na spomenutoj dionice postale su katastrofalne. Zbog svoje skučenosti i nepreglednosti bila je mjestom brojnih prometnih nesreća u kojima je bilo i ljudskih žrtava, a za svakog većeg kišnog nevremena na dijelu kod Grabovca cesta je potpuno pod vodom. Do prije izgradnje autoceste upravo je ta i takva prometnica bila dijelom kojim se odvijao kompletan transport od sjevera prema jugu.
Ta je dionica bila i alternativni pravac brojnim vozačima do turističkih odredišta na jugu Lijepe naše, jer je Jadranska magistrala u ljetnim mjesecima redovito prebukirana.
Međutim, kako onda, tako i danas. Iako su se u cestarskim krugovima zaklinjali da je Napoleonova cesta realnost u svim varijantama i cestovnim kombinacijama jer postavljali su tada logično pitanje – kuda će se i kojim tokom usmjeriti cestovni promet kada se završi autocesta do Šestanovca – nova cesta i dalje ostaje tek pusta želja stanovnika zabiokovskih sela.
HC: Nije to naš prioritet
U Hrvatskim cestama tvrde kako ova dionica trenutačno ne spada u prioritetne cestovne pravce.
‘Za sada nam je najveći prioritet cesta od Grubina do Zagvozda, odnosno do spoja na autocestu u Zagvozdu. Time bismo na kvalitetan način riješili situaciju u samom Zagvozdu koji trenutačno ne može primiti povećanu količinu vozila, a zasluga je to izgradnje tunela i čvorišta autoceste. Što se tiče prometnice Šestanovac – Lovrinčevići – Zagvozd, ona sada nije među prioritetnim cestama’, zaključila je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.
IZVOR: Slobodna Dalmacija