Nedjelja, 5 veljače, 2023
  • Slušaj uživo
  • Marketing
  • Kontakt
Radio Imotski
  • Naslovnica
  • Imotski
  • Imotska krajina
  • Sport
  • Kultura
  • Aktualno
  • Uživo
  • Emisije
  • Iz programa
  • Login
No Result
View All Result
Radio Imotski
Home Aktualno

Od danas stroža pravila za operatere, veća prava za korisnike

4 srpnja, 2016
in Aktualno, Hrvatska
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dobra vijest za korisnike usluga operatora u Hrvatskoj stiže iz HAKOMA. Počevši s današnjim danom, mijenjaju se pravila prodaje i vrijeme u kojem operater, odnosno pružatelj usluga elektroničkih komunikacija, mora otkloniti kvarove na iznajmljenoj opremi.

Počevši od danas, ako ćete čekati više od pet dana da vam operater, odnosno pružatelj usluga elektroničkih komunikacija (internet, pokretne i nepokretne mreže, TV) ukloni kvar na iznajmljenoj opremi, imat ćete puno pravo prekinuti ugovor s istim operaterom, bez dodatnih troškova i sa smanjenim troškovima za tekući mjesec.

Još vijesti

BEZ NOSTRIFIKACIJE: Diplome sa Sveučilišta u Mostaru uskoro automatski priznate u cijeloj EU

BEZ NOSTRIFIKACIJE: Diplome sa Sveučilišta u Mostaru uskoro automatski priznate u cijeloj EU

19 siječnja, 2023
Federacija BiH osigurala sredstva za izgradnju brze ceste od Mostara do granice s Hrvatskom

Federacija BiH osigurala sredstva za izgradnju brze ceste od Mostara do granice s Hrvatskom

20 siječnja, 2023

Ukratko, glavne promjene koje se tiču prava korisnika o obveza operatora su sljedeće:

– kvarove na iznajmljenoj opremi korisniku, operator mora otkloniti unutar pet dana ili riskira prijevremeni prekid ugovora

– operatori moraju što jasnije korisnicima putem prodaje objasniti što jasnije usluge te informirati ih što detaljnije kako bi korisnici donijeli odluke na temelju putpune informiranosti o istima. U to spadaju porcesi ugovaranja, prodaje i naknadne potvrde operatora korisniku.

– Isporuka elektroničkih uređaja prilikom ugovaranja pretplate moći će se obaviti samo na kućnu adresu. Time HAKOM želi spriječiti prijevare.

– Operator mora jasno korisnika uputiti na cjenike i opće uvjete poslovanja te korisnicima, koji sklapaju ugovor putem interneta, omogućiti i informacije o načinu raskidanja ugovora putem interneta

Prioćenju za medije HAKOM-a, čija izmjenjena pravila počinju vrijediti od 4. srpnja, prenosimo niže u tekstu u cijelosti. Priopćenje se odnosi i na neka pravila koja na snagu stupaju 1. siječnja 2017. godine.

“Od ponedjeljka vrijede izmijenjena pravila u odnosu na prodaju putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora, a svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) moraju biti uklonjeni za najviše 5 dana. U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)podsjeća kako se odredbe izmijenjenog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga počinju primjenjivati od ponedjeljka, 4. srpnja, a iste donose nova korisnička prava i obveze operatorima. Od ponedjeljka tako vrijede izmijenjena pravila u odnosu na prodaju putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora. S obzirom na to kako je posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača iz listopada prošle godine, za koje je nadležno Ministarstvo gospodarstva, posebno uređena prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca, HAKOM je dodatno sektorski uredio ove načine prodaje usluga, kako bi one bile što jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija. Isto tako, postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje svojih usluga će se ujednačiti te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne. Ovo uključuje čitav proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika. Nadalje, kako bi se u potpunosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu „prepustiti“ korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.

Od ostalih prava korisnika i obveza operatora vrijedi izdvojiti obvezu jasnog upućivanja na opće uvjete poslovanja i cjenike na internetskim stranicama operatora. Isto tako, ako operator omogućava sklapanje ugovora putem interneta, onda mora jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid putem interneta, odnosno elektroničkim putem.

Vezano uz kvarove, HAKOM je uočio mnoge slučajeve u kojima je uklanjanje kvara predugo trajalo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu. Stoga je donesena sljedeća obveza operatora i korisničko pravo: svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) moraju biti uklonjeni za najviše 5 dana. U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa Internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu. Navedeni propisi se ne odnose na kvarove na liniji i njima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.

Obveza operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, kao i obveza da u slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori korisniku uvijek moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa, primjenjivat će se od 1. siječnja 2017.

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno se pozivaju korisnici da prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, ukoliko na njih naiđu, a HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja. Sve nepravilnosti u svezi novih pravila mogu se prijaviti na za tu svrhu uspostavljenu adresu elektroničke pošte nova.prava@hakom.hr.”

IZVOR: Dnevnik.hr

Tags: hakomimotska krajinaimotskimobilni operateri
Previous Post

Otvoreni 19. kazališni susreti “Glumci u Zagvozdu”

Next Post

Svečano otvaranje 40. “Imotskih sila”

Next Post

Svečano otvaranje 40. "Imotskih sila"

Odgovori Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

PRIJEDLOG UREDNIKA

Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

4 veljače, 2023

Obavijest roditeljima o predupisu  učenika 1. razreda šk. god. 2023./2024.  – OŠ „STJEPAN RADIĆ“ 

4 veljače, 2023
Najnovije vijesti iz Grada poslušajte u emisiji “Gradske minute”

“Gradske minute”: Pregled tjednih aktualnosti iz Gradske uprave

4 veljače, 2023

Maja Nikolić o običajima Kalandore i običajima za vrijeme poklada nekada u Imotskom

3 veljače, 2023

Vrijeme

Popularno

  • Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

    Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Program ovogodišnjih pokladnih manifestacija u Imotskom

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Još jedan veliki odron na županijskoj prometnici

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bivši igrač Šibenika i kapetan Hajduka II pojačao Croatiju

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • FOTOGALERIJA sa Noći muzeja u Medovu docu

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Radio Imotski

Radio Imotski je najslušaniji lokalni radio u Hrvatskoj. Naš portal je prema svim relevantnim istraživanjima među 5 najčitanijih u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Follow us on social media:

Aktualno

  • Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik
  • Obavijest roditeljima o predupisu  učenika 1. razreda šk. god. 2023./2024.  – OŠ „STJEPAN RADIĆ“ 
  • “Gradske minute”: Pregled tjednih aktualnosti iz Gradske uprave

Rubrike

  • Aktualno
  • Crna kronika
  • Emisije
  • Hrvatska
  • Imotska krajina
  • Imotski
  • Istaknuta vijest
  • Istaknuto
  • Kultura
  • Ne propustite
  • Radio na zahtjev
  • Razgovori
  • Sport
  • Uncategorized
  • Vijesti
  • Život

Aktualno

Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

Održana izborna Skupština Nogometnog kluba Imotski, Luka Đuzel “Čorba” novi predsjednik

4 veljače, 2023

Obavijest roditeljima o predupisu  učenika 1. razreda šk. god. 2023./2024.  – OŠ „STJEPAN RADIĆ“ 

4 veljače, 2023
  • Slušaj uživo
  • Marketing
  • Kontakt

© 2022. Hilaris d.o.o. - Radio Imotski

No Result
View All Result
  • Imotska krajina
  • Imotski
  • Sport
  • Kultura
  • Aktualno
  • Emisije
  • Slušaj uživo
  • Marketing
  • Kontakt

© 2022. Hilaris d.o.o. - Radio Imotski

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Portal Radio Imotskoga koristi kolačiće. Daljnjim korištenjem ove web stranice pristajete na korištenje kolačića.