U vrijeme zatvaranja obrta, teške gospodarske i ekonomske situacije, dvoje mladih imotskih poduzetnika odlučilo je takvo stanje pokušat promijeniti u Imotskom i Imotskoj krajini. Iako se mnogima čini kako Hrvatska trenutno nije idealna država za pokretanje biznisa, Anamarija i Nikola Grabovac odlučili su kroz svoju start up zajednicu pomoći razvoju lokalne zajednice. Razgovarali smo s ovim mladim timom koji početnicima pomažu u realizaciji prvih poslovnih koraka kroz djelovanje poduzetničkog centra Start Im Up, u čije osnivanje su se upustili 2016. godine.
Što je u biti Zovnica Imota i čime se sve bavi?
Zovnica Imota je prije svega tim troje mladih ljudi s mnoštvom ideja, ogromnom količinom entuzijazma i mladenačke poletnosti. Godina 2014. je bila ključna za nas. Razmišljali smo o povratku u Imotski i bili smo suočeni s malo prilika za zaposlenje i ostvarenje vlastitih ideja. Shvatili smo da svoje ideje možemo ostvariti privatnom inicijativom koja bi ostvarila našu želju. Želja je bila stvaranje jedinstvene poslovne priče u Imotskom čiji se uspjeh temelji na uspjehu i zadovoljstvu klijenata. U početku to je bio Centar za poduku, zatim turistička agencija Imota Travel i na kraju tu je i Start Im Up – poduzetnički centar za Imotsku krajinu. Puna Zovnica! Svakim od navedenih segmenata poslovanja nastojali smo pridonijeti kvaliteti sadržaja u Imotskom, kako za lokalno stanovništvo tako i za goste. Vrijeme će dati odgovor jesmo li u tome uistinu i uspjeli.
Odakle ideja za osnivanjem poduzetničkog centra Start Im Up?
Sama ideja je rođena davno, u vrijeme studentskih dana, i ovako je našla svoj put do realizacije: Nakon studija i vremena provedenog u inozemstvu, odlučili smo se vratiti u Imotski i pokrenuti nešto svoje. Na tom putu bilo je mnoštvo prepreka i birokratskih nelogičnosti, no uspjeli smo. U međuvremenu su neki od nas upisali doktorate, neki postali sveučilišni specijalisti za pripremu i provedbu EU projekata. Smatrali smo da je to, uz radno iskustvo koje imamo, dovoljan intelektualni kapital za pokretanje savjetodavnu komponentu poslovanja. Uz pomoć Splitsko-dalmatinske županije i pročelnika za gospodarstvo Anđelka Katavića uspjeli smo realizirati i tu inicijativu onako kako smo je prvotno i zamislili. Misao vodilja inicijative je uspostava potporne institucije razvoju poduzetništva na području Imotske krajine, mjesto na kojem poduzetnici i oni koji to žele postati mogu dobiti odgovore na svoja pitanja. Promocija poduzetništva, poticanje strateškog razmišljanja, poticanje samozapošljavanja, informiranje o EU projektima su samo neke od aktivnosti kojima se bavimo. Ciljani korisnici su nam ponajprije lokalno, nezaposleno stanovništvo, zatim mala i srednja poduzeća, udruge, zadruge, jedinice lokalne samouprave i druge javne i privatne organizacije. Ako svojim primjerom i onime što nudimo potaknemo i jednu mladu, visokoobrazovanu osobu na pokretanje vlastitog posla u Imotskom – uspjeli smo.
Koji je cilj vašeg poduzetničkog centra?
Prvotni cilj Start Im Up-a je stvaranje pozitivnog poduzetničkog okruženja, buđenje poduzetničkog instinkta u svijesti Imoćana. Svjesni smo da je za to potrebno puno više od jedne privatne inicijative, no isto tako smo svjesni kako je prvi korak najčešće onaj najveći i najteži. Plan za kratkoročnu budućnost je da prvotni cilj od stvaranja poduzetničkog okruženja prijeđe u pružanje administrativne i logističke pomoći novim poduzetnicima i poduzetnicima koji unaprjeđuju svoje poslovanje.
Kakve aktivnosti nudi Start Im Up?
Neke od aktivnosti Start Im Up-a su: besplatna edukacija građana o mogućnostima pokretanja vlastitog posla, pružanje besplatnih inicijalnih informacija postojećim mikro, malim i srednjim poduzećima te onima koji to tek žele postati, besplatno informiranje poduzetnika o mogućnostima korištenja fondova Europske unije, informacijska podrška potencijalnim investitorima, poticanje usavršavanja, prekvalifikacija i cjeloživotnog obrazovanja, izrada projektne dokumentacije za apliciranje za bespovratna sredstva, izrada poslovnih planova i drugih strateških dokumenata javnim i privatnim organizacijama.
Možete li izdvojiti neki veći projekt i planove za budućnost?
Do sada smo u suradnji s našim klijentima aplicirali na nekoliko EU natječaja, za neke projekte smo još u postupku evaluacije, neki su prošli prve faze evaluacije.
Trenutno radimo na projektima za potpore mladim poljoprivrednicima i malim poljoprivrednim gospodarstvima. Kao značajni plan za budućnost vrijedi izdvojiti izradu Strategije razvoja turizma za Imotsku krajinu, u suradnji s Turističkom zajednicom grada Imotskog te Splitsko- dalmatinskom županijom. Također, početkom ožujka, točnije 4. ožujka, organiziramo i edukaciju za iznajmljivače privatnog smještaja o internet marketingu što će, nadamo se, pomoći našim iznajmljivačima da lakše i efikasnije dolaze do gostiju i korisnika. Započinjemo i s radom na nekim projektima koji imaju važnost za cijelu Imotsku krajinu, ali o tome će vaši čitatelji i slušatelji biti obaviješteni kada za to dođe vrijeme.
Ovaj dvojac su mladi ljudi koji znaju kako ništa ne dolazi preko noći, a za uspjeh je važno napraviti dobar plan. Zovnica Imota smještena je u samom gradu Imotskom, na adresi Kralja Zvonimira 12, gdje ih možete pronaći svakim radnim danom i besplatno se posavjetovati.