S tunelarinom isto stanje – ludom radovanje

Od  smanjenja tunelarine za Imoćane i Makarane kroz tunel sveti Ilija  neće biti ništa.Pusta obećanja  izrečena u Imotskom od svih Hdz-ovih političara ,počevši od predsjednika Vlade,pa preko i sada nekih  aktualnih ministara,konačno i onoga najvažnijeg mora, pomorstva i infrastrukture Olega Butkovića,ostala su u posebnom pretincu gdje se već inače  godinama arhiviraju slična obećanja kada je u pitanju pomoć Imotskom i Imotskoj krajini.Uostalom, Imoćani su naviknuli na sve to, no ipak,ruku na srce očekivali su,pa hajdemo kazati jezikom Matana i njegovih jarana,da će Zagreb makar.spustiti cijenu pet,ili deset kuna i tim činom iskazati dobru volju i ispuniti obećanja svojih perjanica.Nikakva diskriminacija prema drugima  ne bi bila ako bi se Imoćanima i Makaranima to učinilo.Veća je diskriminacija obećavati,a ne izvršiti.I to ne samo jedan .Da ne nabrajamo,tko sve za govornicom Gradskoga kina u Imotskom, pa na takozvanim zatvorenim sastancima u vijećnici grada Imotskog, našim lokalnim političarima to nije  obećavalo.Od bivše SDP-ove vlade Imoćani i nisu ništa očekivali, ali od „svoje“ za koju uvijek glasuje 90 posto njih to jesu.I nije sada  u pitanju, konačno, ni da se i  povećala tunelarina, u pitanju je tvrde mnogi Imoćani princip.Nemojte nas vući za nos,nemojte obećavati,a to ne izvršiti.A država ovakva kakva jeste ne bi propala,da se simbolično snizila tunelarina ,pa jednu jedinu kunu.Vidjelo bi se da je dobra volja.Jer neće vam,kažu u Imotskom vjerovati da će se sutra izgraditi i pristupna prometnica iz Imotskog ,do autoceste, da će se spasiti recimo PK Imota,ili već nešto krucijalno za Imotsku krajinu.Svi su se složili,pa i  Zagreb ,a vidljivo je to već  itekako, da je tunel sveti Ilija  razvojni zamajac za Imotsku krajinu.Zbog turizma u prvom redu,ali i zbog bržeg komuniciranja brojnih imotskih obrtnika, ponajviše građevinara na gradilišta Makarskog primorja i srednjodalmatinskih otoka.A njih tunel itekako košta. Recimo samo dva imotska građevinska obrtnika koji upošljavaju više od stotinu ljudi u prošloj godini za tunelarinu dali  su nešto više od 700 tisuća kuna, recimo 100 tisuća Eura.A to za Imotsku krajinu nije malo.A tek ostali oni manji!?

A što kažu oni iz naše metropole, gdje je vidljivo kako sveti Ilija itekako dobro zarađuje.

– Slijedom Vašeg upita o prometu i prihodu na  naplatnoj postaji Biokovo (tunel Sveti Ilija) od puštanja u promet do danas te troškovima održavanja tunela, šaljemo Vam tražene podatke:Na naplatnoj postaji  Biokovo, u periodu od 08.07.2013. do 02.04.2017. godine,  ostvaren je promet od 4.109.729  vozila   i naplaćena cestarina u iznosu od 69.506.563,94 kuna  (bez PDV-a).

Prosječni godišnji operativni troškovi održavanja i upravljanja za tunel Sveti Ilija iznose preko 10 milijuna kuna. Pored toga HAC plaća kamate po kreditima za financiranje izgradnje tunela koji sada godišnje iznose cca 8 milijuna kuna. Uz navedene operativne i financijske rashode, trošak amortizacije tunela u ovoj godini iznosi 31 milijun kuna.Vezano za troškove održavanja tunela Sveti Ilija, važno je istaknuti da se radi o tunelu koji obzirom na duljinu (4.249 m s dvosmjernim prometom u njemu) podliježe određenim zakonskim obvezama u pogledu zaštite od požara, vatrogastva i slično. Vatrogasna postaja ustrojena je od 24 profesionalna vatrogasca, a u smjeni kontinuirano dežura po 5 vatrogasaca. Zbog sigurnosti prometa i upravljanja sustavima tunela u smjenama kontinuirano dežuraju operater za upravljanje i praćenje prometa i operater za upravljanje i praćenje pogona, ukupno 10 referenata operatera isključivo vezanih za tunel Sveti Ilija. Od većih pojedinačnih stavki u materijalnim troškovima redovnog održavanja je trošak električne energije (cca 1 milijun kuna).

ODGOVOR  IZ UREDA UPRAVE MINISTARSTVA , MINISTRA BUTKOVIĆA NAKON UPITA DA JE OBEĆAO SMANJENJE TUNELARINE

U ovom trenutku, poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora i u jeku usklađivanja cestarina na svim dionicama autocesta pod upravljanjem državnih tvrtki (HAC i ARZ), ne može se govoriti o smanjenju postojeće cijene za prolaz kroz tunel Sveti Ilija.Ponavljamo kako je cilj navedenog restrukturiranja, sukladno dogovorima sa Svjetskom bankom, između ostalog i poboljšati strukturu financiranja dugova HAC-a i ARZ-a i optimizirati udio duga koji sektor može otplaćivati iz vlastitih izvora. Prema tome, važno je istaknuti kako je tijekom procesa restrukturiranja Ministarstvo uspjelo dogovoriti da se povećanje, odnosno cijena cestarine (u prosjeku povećanje iznosi 4,38%) ne primijeni za tunel Svetog Iliju. Na taj način je sačuvana postojeća cijena tunelarine za Svetog Iliju, koji već sada ima određene pogodnosti u odnosu na ostale tunele u kojima se naplaćuju prolaz. Korisnici ENC pretplate za vozila IA, I i II skupine u tunelu Sveti Ilija imaju pogodnost plaćanja cestarine na način da plaćaju 60% manje, odnosno 7,83 kune umjesto 20 kuna u jednom smjer. Korisnik sezonske ENC pretplate, za sve skupine vozila u razdoblju od 1.11. do 31.3. ima popust od 33,48%, a ako u navedenom razdoblju prođe tunelom unutar 12 sati drugi put, taj drugi prolazak je besplatan. Navedene pogodnosti za korisnike tunela Sveti Ilija nemaju korisnici drugih tunela.U tom smislu, već postojeća pogodnost za tunel Sveti Ilija, uz izuzeće od usklađenja cijena cestarine HAC-a u odnosu na cijene ARZ-a, može se smatrati indirektnom, svojevrsnom uštedom za korisnike tunela Sveti Ilija.

NEĆU SE SMIRITI DOK NE NAĐEMO RJEŠENJE-ŽUPAN ZLATKO ŽEVRNJA

Jedini koji se drži obećanja i skoro pa svakodnevno komunicira s nadležnim ministarstvima,a u što smo se uvjerili baš u Ministarstvu mora , pomorstva i infrastrukture,tražeći da se obećanja prema Imoćanima i Makaranima ispune,, jeste župan Zlatko Ževrnja.

-Iako naplata tunelarine kroz tunel sv. Ilije nije u nadležnosti Županije, kao župan Splitsko-dalmatinske županije iz dva razloga sam otpočetka uključen u problem. Kao prvo, mi iz Splitsko-dalmatinske županije smo i započeli i vodili izgradnju ovoga tunela, koju je tek u završnoj fazi preuzelo Ministarstvo prometa. Drugo, što sam naglašavao u opetovanim obraćanjima bivšem kao  i aktualnom ministru prometa i ravnatelju Hrvatskih cesta i HAC-a, još od otvaranja tunela nisam prestao tražiti rješenje za smanjenje ili oslobađanje od naplate tunelarine lokalnom stanovništvu s obje strane tunela. I neću se smiriti dok na nađemo rješenje”na sve ovo rekao nam je župan Zlatko Ževrnja.

Print Friendly, PDF & Email

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com