Imotski, Imotska krajina a s njima i dio Dalmatinske zagore ove godine potući će sve rekorde kada je u pitanju broj turističkih noćenja.Očekuje se čak 70 tisuća noćenja od toga oko 85 posto stranih.Vratimo se samo pet godina unazad,točnije u 2012. godinu.Tada je bilo onda rekordnih sedam tisuća noćenja.No nije samo to pokazatelj jedne nevjerojatne ekspanzije dolaska gostiju u Imotsku krajinu.Podaci o povećanju broja automobila u prometu imotskim prometnicama još je spektakularniji.Pođimo redom.
Od otvaranja tunela sveti Ilija kroz Biokovu(pušten u promet 8. srpnja 2013. godine) pa do 25.kolovoza ove godine,kroz njega je prošlo oko 5 milijuna i dvjesto tisuća automobila.Hac je bez PDV-a uprihodio nešto više od 93 milijuna kuna.Recimo da je od 1. srpnja do 15 kolovoza ove godine zabilježen promet od 474.082 vozila,a u istom periodu 2016. 436.513 .Povećanje za više od 37 tisuća vozila.I tu je Hac naplatio oko 1,3 milijun kuna više nego u istom periodu 2016.Još znakovitiji podatak, da je recimo samo u deset dana i to od 15.-25. kolovoza ove godine kroz tunel prošlo 91.819 automobila, ili više od devet tisuća na dan.Ako se još nekako mogu i „tolerirati“ te brojke s obzirom na činjenicu da je tunel svega par kilometara od čvorišta autoceste u Zagvozdu,podaci o povećanju broja vozila na dijelu državne prometnice D-60 ( granični prijelaz Vinjani Donji –Cista-Trilj-Sinj), u Glavini Donjoj u predgrađu Imotskog stvarno su zapanjujući.Samo tijekom lipnja, srpnja i do 25 kolovoza u oba smjera od Vukadinovića raskrižja do Kamenmosta prošlo je više od dva milijuna automobila!!!U istom razdoblju prošle godine . neslužbeno za oko 40 posto manje.Istina da je Imotski postao veliko raskrižje između Splita ,Makarskog primorja, srednjodalmatinskih otoka, i susjedne Bosne i Hercegovine,posebno Međugorja,istina je i to da u 160 kuća za odmor u prosjeku deset do petnaest tjedana boravi nekoliko tisuća stranih gostiju,no ovolike brojke o povećanju prometa iznenadile su i najoptimističnije stručnjake.
No, ono čime se Imotski ne može pohvaliti,jeste prihvatna i uslužna infrastruktura za toliki broj gostiju i automobila.Za goste, više-manje ,zna se. Nema niti jednog ugostiteljskog objekta u užem dijelu grada, nema ni dovoljno smještajnih kapaciteta,suvenirnica, zalogajnica.Oko prometa, situacija je još teža.Povećan je enormno broj automobila,a prometnice ostale iste, njihova signalizacija ista.Pod hitno treba rekonstruirati postojeće crne prometne točke, raskrižja,instalirati nove semafore, izgraditi nekoliko kružnih tokova i konačno ono najvažnije ,spojna cesta Imotski-čvorište autoceste u Zagvozdu.Definitivno, zbog nedostatka svega nabrojenog , grube procjene govore kako pored Imotskog u vjetar odlazi na desetke milijuna Eura koji bi mogli i morali ostati ovdašnjim ljudima.Ovogodišnje brojke,to je sigurno biti će premašene slijedeće godine ,dapače ,biti će još spektakularnije.A to je velika šansa Imoćanima.I ono najvažnije, otvara se prostor za stopiranje odlaska , mladih ljudi u inozemstvo.Osim ulaganja privatnog kapitala i država je dužna pomoći ovome kraju.