Film “Otkrhnuti” danas u Poljicima

Film “Otkrhnuti” bit će prikazan danas u Poljicima, s početkom u 21 sat.

“OTKRHNUTI”

Film o najvećoj ljudskoj traumi, gubitku, ali i oprostu.

Dijete svakom roditelju,  uz to što rođenjem donosi veliku radost i sreću, istovremeno daje mu gotovo nadljudsku snagu.  S gubitkom djeteta ta radost i sreća, kao i ta “roditeljska snaga” zauvijek se gasi. Nakon te tragedije svaki od njih do kraja života ostaje… otkrhnut.  Upravo tako, “Otkrhnuti”, glasi naziv dokumentarnog filma scenaristice i redateljice Slavice Šnur.

U svakodnevnom životu muči nas milijun i jedan problem, a velika većina njih su trivijalni. Imamo li ikada vremena zastati i razmisliti što zaista znači nenadoknadiv gubitak? Ti “okrhnuti” ljudi žive s nama. Sjede pored nas u autobusu, stoje s nama u redu ispred blagajne. Znamo da njihov gubitak nikada nećemo ispraviti no ponekad je dovoljno pokazati barem malo pažnje i suosjećanja. Ovaj film pokušat će ljude na to prisjetiti – kaže redateljica Slavica Šnur koja je prije nekoliko godina s kamerom u ruci krenula bilježiti priče roditelja poginule djece.

Jer, koliko je ljudi čulo za Luku Lukšića, odličnog učenika prvog razreda dubrovačke medicinske škole. Toga dana, 1992. godine Luka je obukao svoj novi nogometni dres koji mu je poslala teta iz inozemstva. U svojoj novoj sportskoj opravi nikada nije zaigrao, ali je sahranjen u njoj. Jedna od tri granate, koje su pale na hotel “Lapad”, prekinula je ovaj mladi životni put. U Dubrovniku su neki drugi dječaci postali doktori, kao što i neki drugi dječaci igraju nogomet na međunarodnom memorijalnom turniru koji se zove njegovim imenom.

Koliko ih zna za Kristinu iz Slavonskog Broda, Ljiljanu iz Osijeka i Antu i Mariju iz Biograda? Svako to dijete,  imalo je svoje snove. Maštali su kako će jednom biti doktori, tenisači, stolari, krojačice, glumci, kuhari, a njihovi roditelji su ih pratili i bodrili u njihovim htjenjima. A njihova svakidašnjica danas, koju nam otkriva ovaj film, je posjećivanje grobova, prelistavanje albuma, mirisanje majica njihove djece, češljanje njihovih lutkica i ostali pokušaji da sačuvaju djeliće njihove davne prisutnosti. Neki još uvijek uporno ostavljaju jedan pribor za jelo više.

Želja nam je kroz film poslati poruku svima koji se nađu u životnom raskoraku i misle kako im je teško, nakon što pogledaju film prigrliti će svoj život skupa sa svim svakodnevnim nedaćama. Poručuje Slavica Šnur, redateljica filma “Otkrhnuti”.

Print Friendly, PDF & Email