Antonija Gudelj obranila doktorski rad o kršćanskoj simbolici u grafici

Profesorica Antonija Gudelj obranila je svoj doktorski rad na Sveučilišnoj galeriji Akademije likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu, a tema njezina doktorskog rada nosi naziv Kasnosrednjovjekovna estetika kršćanskog simbola u grafičkoj umjetnosti. Disertacija istražuje problematiku izražavanja kršćanske simbolike u grafici, analizirajući povijesne grafičke prikaze do XVI. stoljeća, te njihovu tehničku, likovnu i simboličku vrijednost. U središtu njezina istraživanja nalazi se simbol RIBE, koji se duboko ukorijenio u različitim kulturama, religijama i narodima, a u kršćanstvu je odigrao ključnu ulogu u interpretaciji biblijskih poruka, posebno u kontekstu Isusa Krista, piše Večernji.ba.
Antonija se bavi istraživanjem simbola kroz tehniku visokog tiska, kombinirajući drvorez i linorez što je utemeljeno na srednjovjekovnoj grafičkoj tehnici. Osim teorijskog dijela, rad uključuje i vlastiti grafički opus, koji se temelji na istraživačkoj interpretaciji simboličkih sadržaja u kršćanskoj vjeri , stvarajući dublje poetične i psihološke slike kroz grafičke radove, piše Večernji.ba.
Njezin životopis odražava bogato akademsko i umjetničko iskustvo. Rođena je 30. ožujka 1974. godine u Imotskom. Po završetku srednje škole primijenjenih likovnih umjetnosti u Splitu 1993., diplomirala je grafiku 2000. godine na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru. Poslijediplomski studij završila je 2010. godine, a doktorat je započela 2017. godine. Kroz svoju karijeru radila je u različitim akademskim ulogama, od znanstvene novakinje do izvanredne profesorice na Akademiji likovnih umjetnosti. Njezino umjetničko stvaralaštvo uključuje 28 samostalnih izložbi i više od 160 skupnih izložbi, a njeni radovi krase crkve u Knešpolju i Poljicima.
Na promociji njezine doktorske disertacije bio je nazočan i njezin prijatelj, Mate Ćapin Bunker, bivši hrvatski dragovoljac koji je rođen u Švedskoj te je prošao brojna teška ratišta u Hrvatskoj i BiH. Antonija Gudelj je izradila likovno rješenje za naslovnicu njegove knjige Put natrag – Slomio nas zov domovine, piše Večernji.ba.
