FOTO Dani poduzetništva u Imotskom pokazali da veliki biznis itekako može rasti izvan velikih centara
Da veliki biznis itekako može rasti izvan velikih i urbanih centara pokazala je konferencija Dani poduzetništva u Imotskom, održana 21. studenog u prepunoj dvorani Pučkog otvorenog učilišta. Veliki interes Imoćana, ali i brojnih gostiju iz drugih mjesta i gradova, svjedoči o tome koliko interesa i prostora za razvoj poduzetničnih ideja i projekata ima. “Ovoliki odaziv nadišao je i naša vlastita očekivanja, to je znak da smo zaista dobro pretpostavili potrebu za umrežavanjem i povezivanjem te praktičnim poduzetničkim znanjem te pričom bez cenzure.” -
istaknula je organizatorica Anamarija Grabovac iz PC Zovnica.

U organizaciji Poduzetničkog centra Zovnica i obrta za poslovno savjetovanje L’IDEA, konferencija je okupila brojne poduzetnike i predstavnike realnog sektora iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine, ali i stručnjake za EU fondove. Sudionici su tijekom prijepodnevnog programa razmijenili iskustva, predstavili
inovativna rješenja te raspravljali o ključnim izazovima modernog poslovanja, a nije manjkalo ni pitanja za paneliste.

Konferencija je započela uvodnim obraćanjem organizatorica Anamarije Grabovac iz PC Zovnice te Lidije Vukadin Vranješ iz obrta za poslovno savjetovanje L’IDEA, koje su istaknuli važnost umrežavanja, cjeloživotnog učenja i razmjene znanja u razvoju malih i srednjih poduzeća.

KAKO PAMETNO PROIZVODITI?
Prvi panel donio je iznimno sadržajne i otvorene priče iz svijeta proizvodnje hrane,
digitalizacije poljoprivrede, suvremenih alata za vinogradarstvo te modernizaciji
tradicionalnih proizvoda. Panel je donio važnu poruku, a to je da nove tehnologije i tradicionalni biznisi ne moraju biti suprotstavljeni, već zajedno mogu stvoriti nove vrijednosti na tržištu.

Drugi panel bio je posvećen online poslovanju, brendiranju i iskustvima poduzetnika koji su uspješno spojili offline i online prodaju. Sudionici panela problematizirali su digitalno doba, otvoreno govorili o izazovima online brendiranja i prodaje putem digitalnih kanala.
Treći panel ponudio je iznimno praktične informacije o financiranju projekata,
dostupnim EU fondovima i podršci razvojnih institucija. Panel je okupljenim sudionicima ponudio konkretne smjernice, odgovore na pitanja i jasan prikaz mogućnosti financiranja poslovnih ideja.
“Tijekom rasprave i pitanja svi gosti su imali priliku direktno razgovarati s panelistima, postavljati pitanja o financiranju, digitalnoj transformaciji i marketinškim strategijama. Pitanja postavljana panelistima govore zapravo o velikoj potrebi da se poduzetničke teme još češće otvaraju u manjim mjestima. To je veliki pokazatelj koliko su u suštini ovakvi događaji potrebni.” - istaknula je Anamarija koja je kroz desetljeće stvaranja u Imotskom dosada povezala, umrežila i podržala rast stotina poduzetnika.

PUTEVI NOVIH SURADNJI I POVEZIVANJA
Konferencija je završila zajedničkim ručkom, tijekom kojeg su sudionici nastavili
razmjenjivati iskustva i pritom naučili nešto novo. Ono što je sigurno jest da konferencija nije nikoga ostavila ravnodušnim; vrlo je vjerojatno da je otvorila prilike za nove suradnje. A za one koji tek razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa, ovo je zasigurno bio snažan vjetar u leđa. Time je konferencija potvrdila važnost umrežavanja i promicanja inovacija, neposrednog dijeljenja poduzetničkog iskustva, a velik odaziv i pozitivne povratne reakcije sudionika dokaz su da su ovakvi događaji ključni za razvoj poduzetničke zajednice i stvaranje novih poslovnih prilika, osobito u decentraliziranim mjestima.





















































